Recept på fisken från i fredags

Fiskarhustruns torskrygg

1 torskrygg/person
ca 100g tärnad bacon
ca 150g färska champinjoner
ca 150g purjolök

Koka upp saltlake med minst 100g salt - låt svalna.
Lägg sedan i fisken i 15 min. Häll sedan bort vattnet.

Stek bacon, champinjoner + purjolök och lägg det i en form.
Lägg fisken ovanpå.

Sås

500g créme fraiche
1/2 tsk cayennepeppar
1 msk dijonsenap
3 msk hummerfond
3 msk hackad dill

Blanda ihop och värmes. Häll det sedan över fisken. Öka såsen efter behov.
Grädda i ugn 200Ci 20 min.
Garnera med färsk dill och nyskalade räkor innan servering.
Servera gärna med pressad potatis.


LAGA DETTA, NI KOMMER INTE BLI BESVIKNA..!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Då förväntar jag mig att du lagar detta nästa gång vi ses ;P



2011-07-05 @ 08:57:11
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Mr Anonym

Ja kan inte laga så ja köper allt o du får komma o laga..sen om de är gott så köper ja en present, valfri:)

2011-07-05 @ 12:30:02
Postat av: Madeleine (jag själv)

Cissi, jag kommer att laga det. Heöt underbart gott!!



Mr anonym: Låter som en plan, vad är din adress? :-)

2011-07-05 @ 13:15:55
URL: http://beauchamps.blogg.se/
Postat av: Mr Anonym

Du hittar den på Eniro/Hitta =)

Åker på semester snart men "träna" på lagningen tills jag är tillbaks:P

2011-07-05 @ 13:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0