Morgon

Jag fick tyvärr inte reda på någon info igår om min "tävlingshäst".. MEN hon som har min häst nu har ett litet liv i magen, så jag tror jag kommer få min Calle till slut ändå. JIPPI……
Då ska vi ut & tävla och förhoppningsvis gå felfritt som är mitt första mål eftersom han är som han är.



Igår hade vi teori och det är alltid skoj att lära sig lite mer saker, vi knoppade, vi lindade ben, nu var det saker vi redan kunde men alltid bra att träna på det. Vi hade övningar som häst vid sida m.m. När det var dags för mig att ha häst vid sida så skulle jag visa upp PomPom, en jätte stilig häst och super snäll. Men SJÄLVKLART när jag ska springa bredvid han i traven så kommer det in ett brunstigt sto i ridhuset och PomPom förvandlades till en hingst, haha han skulle dit och det var hans mål, nu styrde jag upp allt men det är inte lätt att säga emot en häst när man väl står på marken.



Efter lektionen var det dags för mig att åka hem, jag var trött och mina ögon sved. Jag kom hem & slängde mig i soffan, tittade på DH, hoppade in i duschen, kollade på Christine i sängen och sen slockna jag, sov hela natten utan att vakna. När jag har Stella i sängen så vaknar jag ett antal ggr eftersom hon buffar & har sig, men det är mysigt. Men inatt så valde hon att sova hos mamma, vilken svikare va? Haha!


Nu har jag ett utskick som ska göras, så bara att börja!


KRAM

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0