2010-03-01

1 mars idag och det snöar.

Förlåt om jag inte har skrivit på ett tag. Men har haft en massa att göra hela veckan. Både bra och dåliga saker.

Måndags – Mamma fyllde 50 år, så vi gick ner till Olearys och åt en middag. Senare på kvällen fick jag ett hemskt samtal, resten vet ni om ni läser inlägget tidigare.

Tisdags – Var hemma hos Maria på morgonen och bara mös. Senare på kvällen åkte jag och red för att tänka på något annat. Men det gick inte så bra. Då Nanna älskade hästsporten så vart det jobbigt för mig o vara där.

Onsdags – Minnesstund för Nanna i Rotebro. Vi var så många på plats och det var så underbart att se så många av hennes nära och kära på plats.



Torsdag – Tog ledigt halva dagen för att förbereda inför lördagen. Red senare på kvällen, vi hade hoppning och jag red på Cissis häst Titus. Det var JOBBIGT…….
Sov med Mitra i lgh (mitt hem) för första gången.

Fredag – Tog ledigt för att fortsätta förbereda inför lördagen. Jag och Mitra skalade 16 kilo potatis. Det var inte alltför skoj men gick rätt så snabbt. Sen var det en HEL del annat som också skulle göras.

Senare på kvällen så åkte jag till Elin. Hon hade bjudit in på tjejmiddag, så åkte dit och åt mycket god mat. Vid 22 tiden åkte jag för att möta upp bror i Kärrdal. Där hämtade vi en massa mat som vi skulle köra till lokalen eftersom vi hade inte allt för mycket plats i våra egna kylar.

När vi väl var klara där så blev det en sväng till Olearys. Det är HELT OK där tycker jag. Ett stort lyft för Sollentuna.

Så att alla vet, vi hade lurat mamma att hon skulle få gå på Jerry Williams den 27 feb, det var vår födelsedags present till henne. Men istället så hade vi bjudit in 60 st av hennes vänner och fixat en överasskningsfest.


Lördag – THE DAY! Fick lura mamma med att jag var i stallet hela dagen och red en massa olika hästar, men egentligen så var jag, bror, Helena, Sophia & Linnea i lokalen hela dagen. Mitt i allt ringer mamma och frågar om jag kan köpa strumpbyxor på väg hem från stallet. Hmm inget jag riktigt hade tid med, men det var bara att ge sig iväg och göra det. Samtidigt så lämnade jag av Stella hos Elin & Alex. Tack så mycket för hjälpen ännu en gång.


När vi hade allt under kontroll i lokalen så var det dags att ge sig hemåt. Vi hade varit där från 10-17,30, så vi kände att det var klart för fest nu.. Vi 19 tiden så kom Helena förbi eftersom hon skulle köra in oss till ”stan”.
Mamma undrade varför hon var finklädd? Helena sa att hon skulle på fest hos sin moster efteråt. Gästerna vi hade bjudit in skulle vara på plats kl:19,00 i lokalen eftersom vi skulle komma vid 19,30.


Vid 19,20 började vi åka, vi hade meddelat henne innan att vi skulle hämta henne present, ett paket som vi inte har kunnat förvara hemma. Så vi skulle ta en liten omväg. Jag stannade på macken i Häggvik där hon var tvungen att sätta på sig en ögonbindel. Hon trodde vid detta tillfälle att vi skulle plocka upp mIn faster Lulu och hennes man för att de skulle följa med på Jerry Williams showen. Jag börjar åka mot lokalen och hon lokaliserar sig och säger exakt vart vi är hela tiden, hmm tänkte jag. Jag måste göra något så att hon blir lite confused där bak. Så jag kör för rött ( FYY MIG) för att snurra bort henne. Och jag lyckades för hon hade ingen aning om vart jag tog vägen.
När vi väl kom fram till lokalen så sprang Helena in för att kolla att alla gäster satt på plats tysta. När vi tog ur henne ur bilen så började hon bli lite nervös, hon visste inte vart vi skulle ta henne. Både jag och Christian fick hålla i henne. (hon berättade vid senare tillfälle att hon trodde att vi skulle byta bil)
När vi väl ledde in henne i lokalen så satt släkten och vännerna helt tysta, var helt underbart att se. Jag gav 1 2 3 tecken med mina fingrar. Då började alla sjunga ja må hon leva och vi tog av henne ögonbindeln. Jag tror vi lyckades faktiskt, eller har jag fel?
Det serverades en massa mat, kaffe, efterrätt och en jäkla massa alkohol. Vid 22,30 tiden så kom vår DJ. Då blev det dansgolv av halva lokalen och alla dansade och hade roligt.
Tusen tack till er som kom och uppvaktade Eva.

(ni som läser detta, skicka gärna bilder från festen till min mail)

[email protected]


Kram

 

Ps. vad tycker ni om mitt nya matbord?

 



Kommentarer
Postat av: Cissi

En jobbig vecka för dig både psykiskt och fysisk men det låter som en hellyckad fest för mammsen iallafall, kul :D



Kram!

2010-03-01 @ 21:11:43
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Maricka

Hej, sökte på matbord och hamnade på din blogg jättefint matbord... Hoppas du ser detta o kan svara på vart man kan köpa det? Tack på förhand,

Mvh

Maricka

[email protected]

2011-07-20 @ 14:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0