Thank god is Friday

Som jag har skrivit i tidigare inlägg så har jag tyckt att Stella har betett sig lite konstigt, så igår fick jag nog. Efter jobbet så åkte jag till veterinären för att kolla upp lill tösen.


* De började med att ta tempen på henne, hon var feberfri
* Sen tog det blodprov i benet
* De kände på hennes livmoder för att kolla om hon reagerade för att hon skulle ha ont.
* Sen gick vi till röntgen för att röntga livmodern (veterinären trodde hon hade livmoder inflammation) men röntgen bilderna visade inte så mycket då hon hade för mycket mat & bajs i tarmarna, så de gav henne laxeringsmedel fast för hundar, hehe sen var det bara att springa ut med henne. När hon väl hade gjort nr 2 så gick vi in igen för att ta nya röntgen bilder.
De bilderna blev mycket bättre och hon tyckte allt såg bra ut. Så hon undrade vad som var fel, så hon ville känna på analsäckarna.
* Hon satte på sig en handske och stoppa in ett finger i min vovves rumpa, stackars Stella. Men hon kände att analsäckarna var rätt så fulla så de ville hon tömma. JAHA sa vi, då var det bara att kriga med Stella igen för att hon skulle lägga sig och slappna av. Så både jag & mamma låg på henne så hon inte kunde komma någonstans och veterinären höll på att pilla där bak, men nu är de tömda och förhoppningsvis så mår min tjej bättre, men ska hålla ett öga på henne om hon börjar bete sig annorlunda igen på något sätt.

Så det var min sysselsättning igår mellan 17,00-19,30

När det väl var klart så åkte jag till stallet eftersom vi hade hoppträning och jag skulle rida på Cissis häst Titus.
Vi skrittar fram och tar efter ett tag tyglarna. Då han är rätt så seg så måste man trava fram han rätt så ordentligt. Jag tyckte att han inte gick rent så jag travade han på långsidan och frågade ridläraren + Cissi att han känns konstig, de bad mig trava i andra varvet också. Hästen är halt. SUCK. Han har förmodligen fått en spark i hagen. Tycker så synd om Cissi eftersom hon hade planerat in så många tävlingar. Om en vecka skulle hon ha startat 1,30.


Så igår var ingen bra dag, hoppas på att denna dag blir mycket bättre!


Idag börjar en ny komediserie som heter Solsidan, startar 21,30 på TV4, dont miss it!!

Svensk komediserie från 2010. Avsnitt 1 av 10. Alex och hans sambo Anna väntar sitt första barn och ska flytta in i Alex gamla barndomshem i Saltsjöbaden. Men det dröjer inte länge förrän de stöter på problem i form av Alex mamma, Margareta, som har svårt att släppa taget om sitt gamla hem. Alex får goda råd om hur viktigt det är med utsikten av sin granne och barndomsvän Fredde. I rollerna: Felix Herngren, Mia Skäringer, Johan Rheborg, Josephine Bornebusch, Magnus Krepper, Henrik Dorsin, Malin Cederbladh, Rebecka Teper.

 Så ikväll blir det liggläge i soffan hela hela kvällen.


Ha en underbar helg


Kram

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Cissi

"Solsidan" måste jag också se, bara jag är vaken haha

Trevlig helg!

Kram

2010-01-29 @ 12:55:16
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det är många hundar som har problem med analsäckarna dock inte Bandit dom tömmer han själv, oftast när han blir rädd..King kunde oxå tömma dom själv..duktig vovve..eller inte eftersom jag var gravid med Andreas och mådde pyton ändå och han tömde dom oftast i vårt sovrum...Kino har jag för mig att vi fick tömma på ibland själv när han var ung...

2010-01-29 @ 14:22:22
Postat av: Madeleine (jag själv)

Var så synd om min snuttas..... Men nu mår hon bra!!

2010-01-29 @ 18:32:34
URL: http://beauchamps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0