Gårdagen

Jag fick Mitras häst igår, lite galet faktiskt men roligt då jag sa det till Mitra. Tänk om jag får Porana och du Calle.. Hon är ju som hon är, hästen pratar jag om nu. Hon visar verkligen att hon inte är dressyr häst. När vi skulle göra öppna på långsidorna så vägrade hon och gick upp & ner med huvudet hela tiden. Men ska nog få koll på henne också.


Porana var fälttävlanshäst i Holland tillsammans med sin uppfödare innan hon kom till oss på SoRK. Hon är ett sto ut i hovspetsarna med bestämda åsikter, som tydligt markerar när hon tycker ryttaren har dumma idéer.

I stallet är hon mycket snäll, men tycker inte om att lyfta på bakhovarna. Med idel ädel hoppadel i stammen och en pappa som gått internationell hoppning så tycker Porana att hoppning på vår nivå är närmast tramsigt enkelt, och har man väl kommit underfund med henne är hon en duktig tävlingshäst.

Igår blev det inget jobb med lgh what so ever, lite tråkigt men så är det. Men idag ska jag dit och ge järnet hoppas jag. Jag tar med mig Mitra och sätter henne i jobb också. Sen i helgen kommer det bli en hel del att göra. På lördag blir det HELDAG för min del i lägenheten.


Kram

 


Kommentarer
Postat av: Cissi

Bra, kämpa på med lgh:en, nyfiken och vill komma och hälsa på juh ;)

2010-01-13 @ 10:49:55
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0