Vad gör jag här?

Då var det måndag igen och jag sitter på arslet och gör ingenting.


Det har varit en jobbig helg för mig. I fredags var jag sjuk och låg hemma i soffan. Då fick jag ett samtal från Elin från stallet. Hon sa att Calle mådde dåligt, så det var bara att hoppa upp och åka dit. Han hade fått kolik och han orkade inte stå på benen min lilla bus. Om han inte rörde på sig hela tiden så kastade han sig ner för att lägga sig. Så det var bara att traska med honom.
När veterinären kom till stallet så tog hon pulsen och allt hon gör och den var ok. Sen så skulle hon slanga honom, de drar in en slang i näsan på honom, och vart den sen hamnar vet jag inte riktigt. Men hon lyckades inte till 100% och hon tyckte verkligen att han såg väldigt dålig ut. Så jag & Anna (stallchefen) började åka mot Uppsala (Ulltuna) där det ligger en hästakut mottagning. Calle är den som alltid gör ljud för sig i en transport och det gjorde han nu med. Men när vi svängde av motorvägen i Uppsala så var det väldigt tyst och jag började bli orolig, tänk om han har dött nu där bak. Jag bad Anna att stanna så att jag kunde kolla. När jag öppnade sido dörren på transporten så stod han fortfarande upp och det var sååå skönt att se. Vi hade ca 10 min kvar till vi var framme. När vi väl kom fram så skulle jag öppna sidodörren för att ta hand om honom innan vi skulle få ut han. Då hade han lagt sig ner, fastnade i grimskaftet så han nästan hade strypt sig själv. Hans käke hängde på stolpen i transporten och när jag försökte hjälpa han så skrek han bara. Det var så hemskt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag tänkte bara att jag behöver en kniv så jag får loss honom ur den här situationen. När han väl var loss och ställde sig upp så kom ett helt team för att hjälpa oss med honom.
Vi tog in honom till isoleringen för att sätta kanyl och börja undersöka honom. De tog hjärt & lugn ljud, puls m.m. Det var inte så jätte bra kan jag meddela, men det var inget som var super dåligt heller. Nu blir jag bara ledsen när jag skriver om det, så vi gör så här.
Jag hann pussa och krama på min bebis flera ggr om.

V.I.F mitt lille busfrö
1998 – 9 april 2010

Hela helgen har jag varit i stallet då det har varit tävlingar. Så har inte hunnit sova så mycket.

Natten mellan fre – lör sov jag ca 5 timmar, sen var det upp til stallet. Var där i 17 timmar och sen hem.
Natten mellan lör – sön sov jag 4 timmar och sen åkte jag till stallet kl:05,30 för att rida fram Porana som inte är som alla andra.
Till ni som känner mig så ligger det film på FB från starten, förhoppningsvis får jag tag i lite bilder från tävlingen sen.


Det har varit en hästig helg.
Vad har ni gjort?


KRAM 


Kommentarer
Postat av: Eva Beauchamp

Ja, det kan jag undra också, din gamla tjänst är tillsatt, dåligt att bara behöva "sitta" av tiden..

2010-04-12 @ 11:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0