Tisdag 2/6

Idag är det så tråkigt väder, förstår inte att det kan vända så snabbt. Igår den 1 juni var det 30 grader ut och strålande sol. Att vakna till dagens väder suger ju helt enkelt. 13 grader och regn!??!!? But why?



Hoppas det spricker upp lite till kvällen för då ska Sophia på bal, hon slutar 9:an nu till sommaren. Hur kul är det att klä sig i balklänning, fixa håret + sminket så regnar det ute.



Vet inte hur jag ska göra med min semester, jag har 4 veckor kvar att ta ut eftersom jag plockade ut 2 veckor när jag var på intensiv kurs. Så som det känns nu så vill jag ta en sista minuten resa SNART, då blir det en vecka, sen tar jag v.29+30, då är jag uppe i 3 veckor.

Då har jag en vecka kvar på hela året, hmm det är inte mycket att hänga i julgranen!

Om jag då ska åka någonstans i höst kanske, så måste jag få in det på en massa röda dagar!

Hittade EN röd dag, det var 31 okt och det är en lördag. Så det var bara att glömma det där.


Åttaåring svårt biten av hund

En åttaårig flicka opererades på måndagskvällen på Kärnsjukhuset i Skövde sedan hon blivit svårt biten i ansiktet av en hund i Tibro. Polisens inre befäl säger till TV 4 Nyheterna Skaraborg att hundbettet orsakade "betydande skador".

Händelsen inträffade när flickan besökte bekanta tillsammans med sin mamma. Orsaken till att hunden, en golden retriever, gjorde utfallet är inte känt.

Det finns inga misstankar om brott men det inträffade ska utredas av polisen.



På ett sätt tycker jag att det är väldigt bra att det skrivs om sådant här, för det har de börjat med nu! Ända gången de skriver om hundar som biter är när det är "kamphundar" dvs. Amstaff, Rottweiler, Eng staff, bulldog, dobermann m.m.

Folk säger att det har så mycket respekt för dessa hundar. En sak till er som är hundrädda, det gör LIKA ONT ATT BLI BITEN AV EN ROTTWEILER SOM AV EN GOLDEN RETRIEVER. Man ska ha respekt för alla hundar, även om det är en Papillon.



Nu till en annan sak, det här skrev jag om igår. Obehagligt, eftersom jag och Sofie kom dit vid 17 tiden. Usch!!!!




Vid 16-tiden under måndagseftermiddagen utsattes en kvinna i 20-årsåldern för en våldtäkt vid Edsviken i Sollentuna. Kvinnan överfölls av en man i ett skogsområde mellan Edsviksvägen och Tegelhagen i Sollentuna och våldtogs under hot med någon from av vapen. Kvinnan är förd till sjukhus men det är oklart om hon är fysiskt skadad. Vid 18-tiden sökte flera polispatruller efter gärningsmannen men ingen har ännu gripits.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0