2009-12-22

2 dagar kvar till Julafton och jag har köpt EN julklapp. Jag får ge mig ut imorgon då alla andra också panik shoppar det sista.

Jag har varit jätte dålig på att skriva på senaste, sorry för det. Så idag hoppas vi på ett långt inlägg.


Först ut, Brittany Murphys död.

Obduktionen av skådespelerskan Brittany Murphy är nu klar, men vad som egentligen fick hennes hjärta att stanna kommer inte att göras offentligt innan tester på hennes blod är klart. Svaren på blodproverna väntas ta fyra till sex veckor enligt rättsläkaren Ed Winter

Enligt SkyNews kopplas Murphys plötsliga död samman med både droger och anorexia. I hennes hem hittades mängder av receptbelagda mediciner och bilder tagna strax innan Murphys död visar en mycket avmagrad skådespelerska. Själv har hon tidigare förnekat att hon skulle ha ätstörningar.
I går talade Brittanys make sedan 2007, Simon Monjack, med Access Hollywood. Han säger att söndagen började precis som en helt vanlig dag. Hustrun hade stämbandsinflammation och var trött efter ett intensivt år, annars var allt normalt.
Vid halv åtta på morgonen gick hon i i badrummet och stängde dörren om sig.
– Sharon (Brittanys mamma) gick in i badrummet eftersom Brittany hade varit där inne så länge. Hon skrek efter mig och jag bara sprang, säger Monjack. 


På golvet låg Murphy livlös med en stor mängd spyor runt sig. Enligt sajten TMZ försökte Simon Monjack och Brittanys mamma desperat att återuppliva 32-åringen medan de väntade på räddningstjänsten. Men Brittany Murphy hade drabbats av hjärtstillestånd och hon svarade aldrig på behandlingen.
Murphy fördes till sjukhuset Cedars-Sinai Medical Center där hon dödförklarades 10:04.
–        Min värld har krossats, säger Monjack till Access Hollywood



 


Helgen har varit bra, har haft en hel del att göra.
Började med en tjejmiddag hos Ellie.. Super trevligt var det, tog lite bilder men lyckades inte få en enda bild på Ellie (värdinnan).





Efter middagen så var det bara mysigt då vi satt och prata en massa skit och bara lyssnade på musik. Vid 24 tiden så kom det 2 taxi bilar som körde oss till Cafet. Tjejerna hade aldrig varit där förr, så då är det ju en självklarhet att vi åker dit. Hade pratat med super gulliga Teo innan och sa att det var inga problem att vi kom, orka stå i kö i -10 grader.
Jag släppte in tjejerna och festade med dem ett tag, sen så hoppade jag över till Collage för jag visste att Vanessa var där. Var där i 30 min och sen tillbaks till cafet, satan vad kallt det var att springa där emellan.
Kom hem vid 03,30 och var helt slut. Summering av kvällen?: KANON



Lördags morgon ringer min bror och hetsar för att jag ska åka till lgh. Så det var bara att kliva upp och ta sig dit, vi skulle ha satt upp köket i lördags men då kom vi på att taket måste ju sänkas först innan man tar tag i allt annat. Så brorsan och Alex åkte för att köpa reglar + allt som behövdes. Så i lördags så blev det varken uppsättning av kök eller sänkning av tak, hoppas på att det sätts igång denna vecka. Istället så slipade vi och målade lite.
Det som är "klart" är sovrummet och KLK, nu ska det bara in golv + lister. Så riktigt klart är det inte.
Kommer att ta bilder imorgon, då får ni se lite mer.



Igår kom det en kille och skulle köpa min torktumlare som jag hade ute på blocket, jag hade satt ut den för 1000 kr. Är det mycket pengar? Den är från år 2000 och funkar som den ska. Att folk prutar på allt de vill köpa är väl inga konstigheter, men när snubben börjar fråga efter bensinpengar ville jag nästa ge han en pungspark haha. SKA JAG BETALA DIN BENSIN? Varför undrade jag! Då kolla han på mig som jag vore dum i huvudet. Jag sa bara nej, varför ska jag betala din bensin för, var det mitt val att du åkte hit med en bil? Så han gav mig 1000 kr och var lite sur när han åkte. Men nu är i alla fall tumlaren borta.



I söndags så var det julshow i stallet. Tävlingsgrupperna på ponny och häst hade maskerad hoppning gentemot varandra. Ponny ryttarna vann med 2 sek, det vara bara för att det var endast jag & Mitra som gjorde omhoppningssvängar, om alla skulle ha gjort det så skulle vi kammat hem det garanterat.
Jag tappade dock ena stigbygeln eftersom jag hade strumpor utanpå stövlarna så det blev snor hala. Men då var det ju mer show eller hur?


Björnes dotter Tilda fick rida på Helens häst som står i stallet över julen, hon blev ju överlycklig och ville inte kliva av.






Idag är det avslutning för tisdagsgruppen innan jul. Förmodligen så kommer vi att rida kadrilj som inte är allt för roligt enligt mig. Men vad gör man inte för att göra ridläraren glad.Förhoppningsvis så kanske jag kommer att rida på Helens häst på fredag om allt går som det ska, ha lite träning för henne. Helen är elithoppryttare och det vore så bra träning att får rida för henne.




Det var helgen det, nu i veckan så kommer jag att jobba i lgh så mycket som möjligt förutom på torsdag.



GOD JUL

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0