Kamera

Jag skulle vilja ha en system kamera, men jag är ingen fotograf så vad det ska vara har jag ingen aning om. Finns det någon själ där ute som kan hjälpa mig lite?

Sitter just nu och kollar på elgigantens hemsida och tittar runt lite. Vad är det jag ska tänka på när jag köper?
Ex denna.. är den bra tro?

Samsung NX11 Systemkamera + 18-55IS Objektiv

Kompakt systemkamera med 14,6 megapixlar, 18-55 mm objektiv, 3" AMOLED-display och 720p HD videoinspelning.

Varukod: NX111855IS
  • Hybrid systemkamera
  • 18-55 mm objektiv medföljer
  • 3" AMOLED-skärm

_____________________________________________________________________________________________

Canon EOS 1100D Systemkamera + 18-55IS Objektiv

Digital SLR kamera med 12,2 megapixlar, 2,7" LCD och 18 - 55 mm objektiv med bildstabilisator.

Varukod: EOS1100DKITGR
  • 12,2 megapixlar
  • 18-55m objektiv medföljer
  • 720p HD video

______________________________________________________________________________________________

Eller vet ni någon bra kamera som inte kostar allllt för mycket... :-)

Tacksam för hjälp!



Kommentarer
Postat av: Alessandra

Den undere, Canon är en helt okej amatör system kamera. Men vad du än ska ha den till så kommer du behöva ett nytt objektiv.. 18-55 objektiven är (skit). Har inte använt mitt sen jag köpt nya.

Jag har fotat med dom flesta system kamrorna efter som vi säljer på jobbet.. Men jag räkomenderar bara Nikon & Canon.

2011-06-29 @ 18:38:04
URL: http://alessandra.se
Postat av: Alessandra

Avslutade lite konstigt, men var tvungen att gå.. Annars har du ju Canon phowershot kamerorna. Jag har ju en G12. Dom är nästan lika små som en vanlig kamera, men tar nästan lika bra bilder som en system. Så om du vill kunna ha den när du går ut och så är ju det också ett alternativ.. Jag har en kategori på min blogg som heter G12. Vet inte om det är så mycket bilder där, men annars är dom flesta bilderna jag tar tagna med den. Förutom när jag är typ utomlands.. Lycka till Madde :)

2011-06-29 @ 23:14:05
URL: http://alessandra.se
Postat av: Madeleine (jag själv)

Tusen tack för svaret, ska försöka ta med mig all denna info när jag väl ska köpa en kamera. Jag vill kunna ta bilder på hästar, hundar m.m och dem rör ju på sig haha.. Så hoppas jag hittar någon bra! Tack :-)

2011-06-29 @ 23:22:50
URL: http://beauchamps.blogg.se/
Postat av: Robban

Meh du kan ju alltid fråga mig ju! ;)

Jag skulle rekomendera Canon Eos 550D och sedan även köpa till någon optik. Även om 18-55:an är kass så kanske den duger åt dig att börja med? (trots allt bättre än en kompaktkamera).

2011-07-04 @ 15:03:12
URL: http://www.robertbjork.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0