Vet ni vad jag hittade?

En hund.
Imorse när jag skulle åka till jobbet så ser jag en vit Herdehund springa omkring på trottoaren utan halsband eller ägare. Djurvän som jag är så går jag tillbaks och kollar om han fortfarande är ute på vift och det var han.
Nu var han ute på vägen och sprang. INTE OK för min del. Så jag försökte få "kontakt" med han och till slut så upptäckte han mig och Stella och kom emot oss. Visste inte om jag skulle vara rädd eller vad jag skulle göra.
Han såg ut som en stor vit schäfer. Jag släppte Stella så att hon kunde skydda sin mamma om den var aggressiv, men det var han inte som tur var.
De började leka på en gång och tyckte säkert att morgonen var super mysig. Jag tog han i Stellas koppel och gick på en liten promenad. Tänkte att han kanske skulle dra med mig hemåt, hem till han.
Men icke det. Vi var ute och gick och till slut så ringde jag Polisen, så jag åkte ner till stationen och lämnade in honom.
Jag bad att de skulle ringa mig när ägaren hade hämtat han så jag visste att han kom i bra händer.
Och det gjorde de, så det var skönt. Så idag har jag gjort en bra gärning.


 I kväll kommer Lina & Corinne på middag, vi ska planera lite NY resa.


Nu är det fika, ha det så bra


KRAM


Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad gulligt av dig, du är en riktigt djurvän :)

Kram!

2010-03-18 @ 07:40:17
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0