T.G.I.F

Thank god is Friday eller vad säger ni?


Kaklet sattes upp igår och det blev super fint, dock så glömde jag ta kort men sätter ut ett kort senare när jag har varit där.Är inte HELT nöjd med en sak, men förmodligen så är det bara något jag måste vänja mig vid. Jag trodde att färgen på väggen och kaklet skulle matcha lite bättre, hmm men det blir nog bra.


Vi 19,30 tiden så plockade jag upp Mitris för att åka till stallet. Vi skulle lyfta Poranas bakben innan vi började fixa våra hästar inför träningen. Hon har ont så hon måste få upp det lite då & då så inget händer med henne.
Jag fick Goodman som jag sa tidigare eftersom min Calle är halt. Goodman är super snygg och stor herre och gör som han vill kan man säga. Han testar alltid ryttaren med små saker som att sparka bakut i galoppen, ställa sig lite i skritten. Och det gjorde han självklart med mig och jag går på honom i såna tillfällen och säger att det inte är OK. Vi travade och galopperade på fyrkanten, för att sen vända upp på medel-linjen och göra en framdelsvändning och en bakdelsvändning. Eftersom han är grinig så tar han inte skänkeln riktigt som han ska, men var på honom ändå. Till slut så ställde han sig RAKT UPP och boxades med frambena, jag fick krama om hans hals för att inte flyga av. PUCKO häst. Så igår var det inte allt för skoj att rida, var mest förbannad på honom + att jag inte lita på honom.



MEN idag kommer en ny häst som förmodligen kommer att bli min tävlingshäst i både dressyr & hoppning.



Jag hoppas på att Mickis, Lina & Mitris vill äta middag med mig på O´learys idag



KRAM

 

 

 


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Gillar du hästar? - Isåfall har jag nog bloggen för dig!

Min blogg är Sveriges tredje största hästblogg! Och har läsare ifrån många olika länder.

Kika gärna in och kolla om du gillar den!



PS. Just nu lottar jag ut ett dyrt smyckes-kit från självaste Tiffany & Co. i bloggen. Så var gärna med och tävla!

2010-02-07 @ 12:03:06
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0