Stor hund ska det vara!

Läste på aftonbladets hemsida om en tjej som hade blivit överfallen av 2 st män som försökte att våldta henne.


Men ser ni någonstans i texten om vad det står för ras. NEJ det står ingenting om det och jag tycker det är tråkigt. Jag förmodar att detta är en blandras på amstaff/Rottweiler eller nåt. Den verkar rätt så kraftig av sig. Om det skulle ha varit en labbe eller en golden som hade räddat sin husse/matte så skulle det stå med stora bokstäver.

Jag själv är SATANS glad över att jag har en rottweiler och att den kan skydda mig till 100%.


Vilken ras tycker ni Klinton ser ut som?

Bild och text tagen från aftonbladet.se


När två okända män attackerade My Lindqvist i parken kom Klinton till undsättning. – Han satte sig på bröstet på den ena mannen och morrade. Han bet inte men han var väldigt arg, säger My.
Augustikvällen förra året började annars i vänskapens tecken. My Lindqvist var hemma hos några vänner och åt en god middag. När klockan började närma sig 22-tiden var det dock dags att gå hem.
– Klinton hade varit hemma i fyra timmar och började självklart bli rastlös. Så jag gick hem för att ta en sväng med honom i parken, förklarar My.
Parken ligger bara tjugo ­minuter från Mys lägenhet i ­centrala Halmstad. Hon hade varit där många gånger förr och rastat sin hund.
– Vi brukar inte gå ut i parken så sent eftersom det är så mörkt då, men den här gången blev det så eftersom Klinton varit hemma själv så länge. Och han gillar att springa runt i parken. Det finns en tennisplan där och en hel del försvunna tennisbollar att hämta lite varstans. Det tycker han är roligt.


Två okända män
Sagt och gjort. My kopplade Klinton och gick ut i parken. Efter en stund lät hon honom springa fritt. Nosa omkring, kissa lite här och var och rasta sig. My ställde sig för att vänta mellan två stora träd under tiden. Det var då kvällen tog en abrupt vändning.
När My stått och väntat några minuter såg hon plötsligt två mansfigurer närma sig.
– Förmodligen visste inte männen att jag hade hund med mig. Det är ju inte säkert att de gjort som de gjorde i så fall, funderar My så här efteråt.


Slet i kläderna
– Den ena mannen frågade om jag hade en cigarett och jag kände direkt att någonting var fel. Jag svarade att jag inte hade cigaretter på mig, och i nästa sekund knuffade mannen mig så att jag föll i marken. Sedan försökte den andre mannen sätta sig grensle över mig och började slita i mina kläder. Allt gick så fort att jag knappt han tänka.
My minns inte om hon ropade på Klinton eller om han helt enkelt fattade misstankar i alla fall. Hur som helst kom han rusan de ur buskarna som en projektil. Han tvivlade aldrig en sekund över vad situationen gällde – och vad han måste göra.
– Han sprang först fram till killen som knuffat ner mig på marken. Mannen försökte få bort Klinton genom att först skrämma honom och sedan sparka på honom, men det var helt meningslöst. Klinton är rätt stor och stadig och att sparka honom är som att köra foten i en betonggris, förklarar My.


Skrämdes bort
– Så Klinton gav sig helt enkelt inte. Det var bara för den där killen att springa i väg, han märkte att han inte kunde göra något annat.
Den andre killen satt dock fortfarande på My och slet i kläderna. Men inte länge till.
–  Klinton hoppade på honom och välte honom på rygg. Sen satte sig Klinton på hans bröst och morrade ner i ansiktet på honom. Efter en stund hoppade han av och då sprang killen i väg. För att verkligen få i väg honom sprang Klinton efter honom en bra bit genom parken. Sen kom han tillbaka till mig.



Årets bragdhund
Att rädda någon från en möjlig våldtäkt är naturligtvis en stor bedrift. Och Klinton blev heller inte lottlös. Förutom Mys tacksamhet blev han utsedd till Årets Bragdhund 2009 — ett pris som varje år delas ut av Svenska kennelklubben.
– Något som självklart gjorde mig ­både glad och stolt, säger My.
Priset, bestående av en medalj, ett diplom och ett smaskigt ben, fick duon 12 december på Svenska kennelklubbens internationella hundutställning

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hörde att han va tre blandningar Mastiff, Amstaff o Rottis.. Jätte fin hund =) Va me på godmorgon sverige!



2010-02-16 @ 22:42:09
URL: http://lovelymissme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0