Haha

Positiva saker som hände igår:

Har ni sett reklamen som utspelar sig i Norrland? Det är 3 killar som sitter och dricker ÖL på sin lilla pub, förmodligen den enda! Så sitter de och funderar på hur det vore att vara i Sthlm. Så drömmer de sig bort. Lite dåligt förklarat kanske, men den är satans rolig haha!!

Sen var det ett TV program jag fastnade för igår också, Vinterspelen i ÅRE 2010. Kollade ni på det? Var en massa olika kändisar som var med och tävlade i olika grenar uppe i ÅRE. De hade Snowracing tävling, de åkte pulka rakt ner i kägglor så de blev som bowling. Den roligaste är ju i & för sig Felix Herngren som är kommentator till programmet. Det går idag med kl:21,00 om ni vill kolla på de.

Igår var det dressyr och vi tränade på bakdelsvändningar. Jag & Porana börjar lära känna varandra lite men det är en LÅNG väg kvar. I skritten så har jag koll på alla knappar och i galoppen känns det bättre. Men i traven är det hopplöst. Men den positiva delen är att vi gjorde perfekta bakdelsvändningar och det känns skoj att höra sådant från sin lärare.

Negativa saker som hände igår: 



Förra veckan skulle jag hämta min ugn och mikro som jag har köpt på Elgiganten. När jag väl är på plats så säger dem att båda produkterna finns inne så jag tänker kanon. Jag går och betalar de för att sen hämta ut dem på lagerutlämningen. Mikron kommer de ut med snabbt men det tar ett tag för de med ugnen.

Till slut så kommer det ut en kille och säger att de har letat och hittar inga.
I deras system står de att dem har 3 st hemma. Men han ursäktar sig väldigt mycket och säger att de kommer hem nya den 15 feb. SUCK vad jobbigt tycker jag, men bara att godta.


Efter 3-4 timmar så ringer säljaren (han som har sålt alla vitvaror till mig) och säger att han har gjort en direkt beställning från Electrolux och ugnen kommer på tisdag (detta var i torsdags den 4/2) Så den skulle komma igår.

Så jag ringde Elgiganten igår och de sa att den hade kommit in, KANON sa jag och bad bror hämta den för han var ute och åkte. Efter ett tag så kom han tillbaks utan ugn. Så jag frågade självklart varför han gjorde det?. Då sa han att de inte hade den och den kommer den 15/2.

Jag ringer upp de igen och frågar ännu en gång när min ugn kommer, NU säger de att den kommer den 12/2. OK säger jag och undrar varför jag får olika datum sagda till mig hela tiden. Jag får inget vettigt svar alls så jag åker till elgiganten själv och är måttligt irriterad och känner att jag kommer att få ett sammanbrott när som.

När jag väl kommer fram så möter säljaren mig och frågar om jag ska hämta min ugn, jag säger JAPP. Han kollar på mig som det inte vore något problem eftersom han tror att den finns inne.

Så han går ut på lagret och letar, kommer tillbaks efter 5 min och ser ut att skämmas lite. Han säger att han inte hittar den och de måste ha blivit förseningar från Electrolux. Han ringer till Electrolux och gör en ny beställning, men det bryr jag mig inte om. Jag behöver en ugn idag då elektrikern är hemma hos mig och väntar.

Efter mycket strul och en satans irriterad Madeleine så säger han att jag kan ta ett utställnings ex om jag måste ha en ugn idag. Jag går och kollar på den och ser en repa. En stor repa på säkert 3 cm som han säger att han inte ser, han hämtar ett medel och en trasa och tror att han kan torka bort repan. Fick bita ihop ordentligt för att inte slå han, hahah började tro att han var dum eller nåt, visst att en säljare vill göra allt för sin kund och bla bla bla men en repa är en repa, kan man inte torka bort med något satans medel. Han säger att det finns ett till ex som står ute i ett kök, OK säger jag och går och kollar på den. Den ser fin ut så den tar jag sa jag. Jag undrar vad min kompensation blir då jag inte får en helt ny. 500 kr säger snålisen. Jag orkade inte tjafsa mer + att jag hade bråttom tillbaks till jobbet.

Ugnen är inplastad och jag ger mig av mot Kärrdal för att dumpa av den hos mig så att elektrikern och bror kan montera in allt.

 

Parkerar bilen, springer in i 2 min MAX. Springer tillbaks till bilen för att sen åka till jobbet. Då kommer det en dam på 107 år med sin rullator och börjar tjafsa med mig. Knackar på mitt fönster och ber mig veva ner rutan, och när jag säger ber så säger jag det bara för att låta snäll.
Hon säger att jag inte får stå här. Det står 7 andra bilar där jag står, jag var inne 2 min och hon börjar bråka med mig. Jag var inte på jordens bästa humör men ville inte bråka med en äldre dam. Så jag bet ihop och sa förlåt att jag står här men jag har super bråttom till jobbet så det vore bra om du kunde släppa fram mig. Hon blockerade min bil så kunde inte direkt köra över henne. Så jag stod där och lyssnade på hennes kackel en stund. Sen så började jag rullade fram lite men hon flyttar inte på sig. Nu tänkte jag damen är inte rätt om livet haha. Jag kände att jag bara ville åka därifrån eftersom jag förmodligen inte kunde hålla allt inom mig länge till. Ville inte få ett utbrott på henne direkt. Så till slut så började hon rörs på sig i snigel fart och jag kunde åka därifrån.


SUCK vilken dag det var igår hahahah!!!

HELT galen..


Men nu är det en ny dag och det är nya tag.


Ikväll är det middag med några från jobbet, sen blir det efterfest på cafet. ALL IN säger jag bara!



KRAM på er

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0