Helgen!!

Den här helgen har varit kanon.. I fredags åt jag middag hos mor min. Vi grillade kött & en massa gott gott, vet ju aldrig när det är sista gången vi får grilla.
Sen åkte jag till Mary och var där en stund sen var det faktiskt dags att åka hem och sova för på lördags morgonen skulle vi åka till kolmården!

Vaknade 8 på lördagen för att ge oss iväg. Vi var 6 vuxna & 2 barn som åkte. Tilda tyckte det var super roligt att få kolla på alla djuren. Det tyckte vi vuxna oxå haha men hon uppskattade kanske det mest? vad vet jag. Det kostade 295 kr att gå in men då ingick en massa kul saker. En sväng i safari parken



   

Tilda tyckte det var roligt i alla fall tills jag tog kort på henne, då skulle hon bara kolla på sin egen bild hela safari rundan haha!!



När den här grabben kollar in än så är man inte allt för uppkäftig hahah, jag vart livrädd :-)



Efter safarirundan var det dags att gå in på området för att kolla på alla de andra djuren!...
Tigrarna är så underbart fina, vill bara ligga och kramas med de, tror dock inte att de är så keliga med mig haha men ändå!

   

Efter tigrarna så var vi på väg mot delfinshowen. Jag filmade hela showen, ska försöka lägga upp videon sen! Helt underbart vackert att se dessa djur. Jag skulle kunna betala en stor summa för att få bada med dessa djur.. De som arbetar och tränar delifinerna måste ha ett drömjobb som heter duga. Jag vill ocksåååååå!!!



Jag tog en väldigt massa bilder på allt på kolmården men kan inte lägga in alla för då skulle väl bloggen kollapsa haha. Men här kommer lite smått & gott bilder på alla djur!! Vill bara säga först att jag gick och sa att jag ville krama en apa hela tiden på kolmården men det fick jag inte. Men titta här vad som hände. Jag var skiiiit rädd hahaha!!



Vet ni varför jag var rädd? hahah för att den bet Alex i fingret och försökte sno Elins örhängen hahaha så jag trodde den skulle attackera mig först!!

    
  
  



  

Efter kolmården så åkte jag & Vanessa till Michelle på Kräftskiva, vi åt dock itne kräftor haha eftersom vi vart lite sena, så vi köpte kyckling & potatissallad på vägen dit. Eftersom vi redan var sena så körde jag dit. Efter maten så åkte vi hem för att lämna bilen för att sen åka mot stan! Mor min var så underbart söt och körde oss in så vi inte behövde betala taxi Tack mamma... Det vart en sväng på Collage och sen cafet. Det var en skoj kväll tycker jag men var både förkyld och trött men vad gör det! hehe..

Idag söndag så var jag i stinsen med mamma och OPPSS jag råkade handla lite.. Haha men bara 2 tröjor & ett par skor. Jaaa det är väl dumt av mig att köpa vita tygskor nu till hösten men jag kände att jag ville ha de!!!



Nu är det dags att åka & hyra en film. Helen kommer ikväll och så blir det film + en massa godis & gott!!!
Ha en underbar söndag!

Puss & Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0