Äntligen fredag

Tack och lov för att det är fredag idag, den här veckan har varit en jobbig vecka, har sovit dåligt och varit super trött på mornarna.Igår efter jobbet så stressade jag hem till Sofie för att hämta min jacka, skor & sporrar, ska rida på tisdag förmiddag så då kommer jag förmodligen att behöva sporrar… Sen brummade jag vidare till Hanna för att pussa på henne, Emma & Henke. De åker till Jönköping och kommer hem om en vecka i alla fall Hanna & Emma. Efter ha varit där & sagt hejdå så åker jag till Stinsen för att handla lite middag, blir inget exklusivt direkt, men en macka på Subway till mig & bror fick duga.

När vi väl hade tryckt i oss vår fina middag så gick vi ut på en promenad med Stella & jag tränade inkallningar. Jag hade henne lös och Christian sprang iväg i full fart, då skulle jag säga varsågod men sen skulle jag bryta henne medan hon sprang, var inte det enklaste men hon klarade det någon gång. Men vilken satans fart hon kom upp i, så tjuvar, VÅGA kom hem till mig, haha ni kommer ha henne i hälarna på 2 sekunder.


Jag kom hem vid 20 tiden och hann fylla 2 st flyttkartonger & städa lite hemma tills jag kom på att jag ville åka till stallet och kolla när specialgruppen red. Så jag ringde Sofie & frågade om vi skulle åka dit med våra vovvar så vi kunde kolla lite. Och hon var på, så hämtade henne vid 21 & åkte mot stallet. Både jag & Sofie trodde att vi skulle få se "proffs" ridare. Det var väl 4 st som klarade sig galant, resten var ju ett påhitt. Vi rider bättre i vår grupp enligt min mening. Nu hann vi inte stanna & se hela lektionen men såg ändå hur de red. Inte alls imponerad. Joppe satt och pratade en hel del när hästarna kom förbi, Stella lät som en gris när de galopperade förbi, hon tyckte väl att det inte skötte sig bra haha eller så vill hon bara ut & jaga de!


På tisdag & onsdag nästa vecka har jag anmält mig till en hoppkurs i stallet & det ska bli intressant och se hur det går.. Vet dock inte vilken häst jag kommer att få, man fick önska häst och jag önskade Calle eftersom det är den enda hästen jag har ridit på hela terminen så får se om jag får han eller någon annan galning.  


Ikväll blir det IDOL, vet dock inte med vem. Mor min är inte hemma & inte Hanna heller. Så får väl tvinga bror min att kolla med mig. Sen ska jag sova och försöka bli lite pigg tills imorgon annars är det väl inte allt för roligt att sitta på tjejmiddag.


Kärlek till er

KRAM

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0