Ännu en helg..

Tiden bara springer iväg.. Helgerna går lite väl snabbt tycker jag.

I fredags efter jobbet åkte jag till mor och fick i mig lite mat, sen åkte jag hem till min bror som höll på för fullt i lgh. Visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till där, jag är ju inte den som kan fixa en massa saker. Jag kan spackla, måla & slipa. Christian bad mig att sätta upp taklister, ehhhh hmmm njaaaa sa jag. Tror jag hoppar det!




Vid 20,15 tiden så gav jag järnet till mor igen för att kolla på IDOL.. Alltid lika roligt att kolla på.

Åkte hem till mig efter IDOL, var så sjukt trött så det var verkligen dags att krypa ner i sängen.


Vaknade i lördags och kände mig rätt så utvilad så det var skönt. Det som är så skönt är att min hund inte väcker mig, hon sover tills jag vaknar + lite till. Jag är den som får dra upp henne när vi ska iväg. Jag vaknade 09,45 ungefär och Stella gick väl upp vid 10:30 vi kom utanför dörren vid 11 tiden. SLÖFOCK? Det tycker jag..


Efter hundpromenaden var det dags att fixa lite hemma, städade hela hemmet + packade ner ytterligare 4 kartonger. Fy vad jobbigt det är att flytta och allt tar sådan plats, men den 26 okt så får jag komma in i mitt Shurgard förråd så då är det bara att börja flytta över saker.


Vid 13 tiden så åkte jag till brors lgh igen för att hjälpa till lite, men fanns fortfarande inget som jag kunde göra. Jag får inreda sen dåra kanske, det är ja bra på.


På kvällen så var det middag hos mor min igen med släkten. Faster Lulu, Danne & deras son Andreas kommer över på middag. Christian hade lagat mat och det smakade kanon. Till fikat så kikade Chatrine och Ragge in, efter en stund till så kom Björne med hans dotter Tilda också. Efter fikat så rökte vi lite vattenpipa och sen vart det spel (Tabu & Alias) för hela slanten. Det är spel där du ska förklara ord och jag var ju lätt duktigast, och nej jag fick inte lätta ord, jag var den som var mest nykter!!!


 

 




Jag och Stella åkte hem vid 03,00 tiden så var rätt så sliten söndag morgon. Jag och Stella vaknade vid 12 tiden, gott att få sova så länge. Var faktiskt Elin som ringde och väckte mig. Elin med familj skulle ut och vandra i Hagaparken och jag är inte den som säger nej tack till en mysig promenad i solen. Så jag hoppar ur sängen och börjar få lite ordning på mig själv. Jag fick med mig lite mer folk när vi väl skulle bege oss. Hanna, Emma, Björne & Tilda hängde på dem med. Alltid mysigt att umgås med hela skaran. Så vi var 3 barnvagnar, 2 hundar + 5 vuxna.När vi hade tagit oss runt en stor del av parken så satte vi oss ner för att fika i solen. Jag gick in för att handla åt mig och Hanna, 2 mackor + 2 kaffe blev 164 kr. var det ett skämt kanske? Men jag betalade och såg glad ut.








Mackan och kaffet var god men inte värd pengarna haha. Nu när vi hade gjort vårt i parken så begav vi oss hem mot Hanna, Elin & Alex hade aldrig varit där så vi kunde lika gärna passa på. När vi kom fram så låg Hannas bror Henke och sov men jag hade fått order från Hanna att väcka han. Först släpper jag in Stella för hon brukar kunna väcka folk, det räcker med en puss i ansiktet för det mesta, men det funkade inte. Så då klappade jag lite fint på armen för att väcka han, men NEJ NEJ det gick inte det heller. Efter mycket fina klappningar & mjuka röster från min sida så började jag bli arg. Så det blev ett hopp och en armbåge på han + att jag skrek Henke. Då vaknade han!! Hahah lite överdrivet kanske men hade varit skoj. Jag fick i alla fall liv i honom. Det enda han ville ha var vatten och resorb, så det fixade jag så snällt. Sen var han på fötterna!Det vart en liten fika hos Hanna med när alla vart vakna och pigga.


Middagen serverades hos Elin & Alex, lika gott som vanligt.


Ha en underbar dag!!!



KRAM

 

 

 

 



 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0