Onsdag 25/11 = Lön

Igår så hade vi markarbete på ridningen och jag fick en ny häst, helt galet. Trodde jag skulle rida på min darling. Men nej jag fick Oliwer som är väldigt trevligt, men GUD så annorlunda han är. Men det är alltid bra med nya utmaningar och det var han kan jag lova. Nedan är lite info om Oliwer.

1998,Sv halvblodE: Oldtimer xx U: Sisse Ue: Martell Söte Oliwer var fälttävlanshäst innan han kom till oss, och är en okomplicerad allroundhäst, även om han kommer bäst till sin rätt på hoppbanan.

Som det nästan rena fullblod han är så är han ganska känslig att rida. Lång och låg är melodin, så går det att sitta ner på honom också! Oliwer har tunn och känslig fullblodspäls, och lätt att få småskador, så ta en mjuk borste och se efter noggrant att det inte finns någon smuts kvar som kan skava när du gör i ordning honom. .

 



Igår anmälde jag mig till en 3 dagars hoppkurs som kommer att äga rum 2-4/1 2010..

Idag på lunchen åker vi tjejer från jobbet till Elin & Alex för att köpa lite blommor och förhoppningsvis så hinner vi med en fika också.

Efter jobbet så måste jag handla lite och sen MÅSTE jag sola innan jag försvinner, det är helt sjukt hur vit jag kan bli.

KRAM

 


Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken hästtjej du har blivit ;)

2009-11-25 @ 11:53:02
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jo jag vet, det har blivit så!! Men det är ju så skoj :-)

2009-11-25 @ 18:55:05
URL: http://beauchamps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0