Måndag den 30 november 2009

God morgon dagen efter första advent, hur känns det? Det känns inte som att det snart är jul i alla fall. Vart är snön? Vart är minus graderna och strålande sol?

Helgen har varit bra, i fredags efter jobbet gav jag järnet för att möta upp Elin, Cissi och Mitra för att sen åka till globen och shoppa lite på annexet (Sthlm Horse show)

Jag handlade ingenting i fredags, men shopping glada Cissi handlade en HEL del vill jag lova, kul för henne.

Vid 18 tiden mötte jag upp mina fastrar för att kolla på 19,00 showen. Det var hur bra som helst.

En fransman var med och gjorde ett nummer med sina hästar, han hade 6 st hästar som han hade lösa hela tiden, var som hans hundar. Fattar inte hur han får hästarna att göra allt han säger. Helt underbart.

Lördag morgon så var det shopping dags (se tidigare inlägg)

Sen bar det av mot Robban (min fotograf), vi tog en hel del bilder som jag hoppas det blir något bra av. Har inte sett de ännu men kanske får ta mig en titt idag. Ser fram emot det.

I söndags så åkte jag till stan för att möta upp Mickis på Björn Axen, jag skulle sitta modell för henne på hennes examens prov. Hon började med och göra en nackknut på mig.

När hon var klar med knuten så skulle hon klippa och föna mitt hår då jag var hennes långhårsmodell. När det var klart så använde hon volume mastern för att få lite volym på mitt platta hår.


 

När jag var klar hos Mickis så åkte jag hem och jag gick ut med Stella i skitvädret. Det är inte allt för kul och duscha eller torka henne HELA tiden när jag vart ute. Blir satans galen, kan vädret bli bra någon gång?

När jag var klar med allt hemma så blev det ännu en sväng till globen där jag mötte upp tjejerna. Vi gick på 17,30 showen, var lite repriser från i fredags men vad gör det? Det enda jag ville se var stjärnhoppningen. Dem var kanon duktiga, balansen var det si sådär med, men ingen åkte av så det var OK. Men det var så att jag höll andan ibland.

Jag köpte ett pannband och ett schabrak till Callura Boy, så nu kommer han att vara så snygg på nästa tävling.





Kram.




 


Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad fin du blev :D

Det är mycket hästar nu, Madde haha

Ses i em :)

Kram!

2009-11-30 @ 12:42:36
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0