Hundraser?

En tjej på jobbet funderar på att skaffa hund men hon vet inte vad hon vill ha för hundras. Den ska inte vara för liten men inte för stor heller. Jag har själv en rottweiler och den är för stor *haha*

Det ska vara en familjehund som tycker om att gå långa promenader, men den ska inte tränas för någon spec aktivitet ex. Spår, Agility m.m.

Dessa är hundraserna jag har förslagit:


Jack Russel

Pinscher liten/mellan

Fransk bulldog (vet ej om denna ras är så mycket för lååånga promenader?)

English Staffordshire


Dem är ju små men har ändå en hel del energi att ge.

Har du hund? Vad för ras?


Kom gärna med rasförslag.


Tänk att få ha en liten valp igen, vilken lycka. Men dem små liven är ju inte så små hela livet, skönt det faktiskt. Fanns en period då jag ville att Stella bara skulle vara valp, men det ändrades väldigt fort. Väx upp hund så att jag kan arbeta med dig *haha* och nu är hon en stor dam....  men hon har varit mini *sööt*




Kram


Kommentarer
Postat av: Cissi

Söööööööööööööööt!!! :)

2009-02-25 @ 14:31:35
Postat av: Eva Beauchamp

Vackraste tjejen..:-)

2009-02-25 @ 15:05:32
Postat av: Annelie

Bostonterrier, liten hund med mkt energi. Inte överenergisk som Jack Russeln dock!

2009-02-25 @ 17:16:28
Postat av: Pumba

Min lilla erfarenhet av dom raserna är:



Jack Russel: syster har två. Visst små, men kräver mkt psykisk stimulans.. typ agility eller spår för att bli lugna.



Engelsk staffordshire: Ungefär samma som Jack russeln jue.. =). Liten men kräver ju verkligen sin både psykiska och fysiska motion!! Visst Samantha är lugn men hon e fan en hund på miljonen.



Samma gäller faktisk Pinchern oxå.. Christine har/hade ju en sån och de är otroligt ettriga och skälliga och kräver oxå en hel del stimulans för att bli trivsamma..



Varför inte köpa en typ labrador eller nån form av spets kanske.. en familjehund med lugnt psyke som klarar att "bara" gå längre promenader och inte behöver så mkt arbete för hjärnan...



Fast jag e ju ingen expert... men jag tror att det kan va tufft med Terriers som första hund.. Trust me I know.. det va inte så enkelt som jag trodde.. hehe.



2009-02-25 @ 21:35:35
Postat av: Annelie

Det blir vad man gör det till, inte sant?

2009-02-25 @ 23:51:48
Postat av: Jag själv

Tack för alla svaren :-)

2009-02-26 @ 08:29:04
Postat av: Christian

Grand Danois ;-)

2009-02-26 @ 09:16:24
Postat av: Sofie

Ja har ju själv en Jack Russel o han är underbar, folk har verkligen fått en sne bild av de hundarna. De flesta tror att Jack Russeln är jätte energiska o skäller o är allmänt jobbiga, har fått frågan många ggr varför ja skaffa en Jack Russel, men de är de bästa ja har gjort o han är jätte lugn när vi är hemma, förutom när han är me Stella, då är de oftast full fart som gäller.. Svårt att förklara men man ska gå på magkänslan o hur man själv är som person o sen välja hund efter hur man passar ihop som person o hund



kram

2009-03-02 @ 11:57:43
URL: http://sojfis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0