Morgon

Status för idag!

Ont i kroppen? Svar JA
Trött? Svar LITE
Glad? Svar JA


Igår på ridningen så gick det åt fanders. Oliwer som jag rider på tisdagar är halt då Porana har sparkat han i hagen, elaka kärring hahah! Nej hon är söt, men hon sparkas lite väl mycket.Så jag fick rida på Kazano. Han är stel och han tar super korta steg och det gick inte bra alls, jag fastnar i höger tygeln på honom hela tiden, men nu skiter vi i det. På torsdag är det dressyr på min Calle och då hoppas vi att det går bättre. Igår betalade jag hoppkursen också, så nu är jag fattig igen.


Har ni börja handlat julklappar? Jag tänkte börja snart, annars så blir det att jag handlar den 23:e och det blir lite väl stressigt. Jag har inte så många att köpa till så det är skönt. På listan har vi:

Mamma
Bror
Stella
Bandit (fasters nakenhund) köper till honom varje år



Idag ska jag möta upp Sofies pappa i lgh kl:18 då han ska ta sig en titt och ge mig lite tips om hur jag ska börja med väggar och så. I helgen har jag en hel del att handla, men det är skönt för det känns som att jag börjar komma igång lite. Men att lgh är klar till början av januari känns omöjligt för tillfälligt. 

Pratade med IKEA nyss och de ska leverera mitt kök imorgon men jag frågade om det var OK att de kom på måndag istället och det var det. Då hinner jag förmodligen fixa lite innan, som att slänga ut de gamla köket och röja lite. 


En liten historia

 

Har du någonsin sett en person i din egen ålder och tänkt: "Jag är glad attjag inte ser så gammal ut".


Jag heter Berit och jag satt i väntrummet hos min nya tandläkare. Jag läste ett diplom på väggen och upptäckte hans namn.
Plötsligt kom jag ihåg en lång, elegant mörkhårig kille med samma namn, som gick i samma klass som mig, för ungefär 30 år sedan.
Kan han vara samma kille som jag hade varit lite förälskad i på den tiden?
När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken. 



Denna halvskalliga, grå man med rynkigt ansikte var alldeles för gammal för
att ha varit min klasskamrat. Efter att han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.



- Ja, det hade han, svarade han.
- När gick du ut då, frågade jag.
- Jag var i avgångsklassen 1978, sa han.
- Du var i min klass! Jag log.



- Han såg närmare på mig. Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga,
ohövliga, feta och elaka man:



- Vad undervisade du i då?

Hihihi lite rolig var den väl?

Kollade ni på Desperate igår, vad hände egentligen? Vem kommer att DÖ? Det är min fråga.
Jag har 2 st teorier, antingen dör Orson och Bree får sin Karl eller så dör både Orson och Karl och Bree blir ensam igen.Ska bli kul att se vad som händer sen.


KRAM

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0