Äntligen fredag

Gud så skönt med fredag, äntligen är det rätta ordet. Den här veckan har det varit mycket, kommer förmodligen inte att bli lugnare nästa vecka med Julafton och allt. Har ni handlat alla julklappar? Jag har inte börjat än.


Igår blev det en sväng fram & tillbaka till Åland som jag nämnde tidigare, det gungade som in i helvete, inte helt OK faktiskt. Nu handlar det inte om att bli illamåenden, jag tycker att det är obehagligt med de stora vågorna. Men det gick i alla fall bra, vi kom fram i tid och hem i tid.


När vi var tillbaks i Kapellskär efter 6 timmar så var det dags att åka mot stallet, det tog ett bra tag för det hade ju varit snökaos här. Så det var ingen fart på bilarna direkt och det förstår jag. Men man behöver inte köra 40 på motorvägen, då kommer man ju ingenstans.


När vi väl kom fram till stallet så var det dags för mat, vi hade köpt med oss Thaimat och den satts om en smäck. Jag var super hungrig efter båtfärden.


Det var hoppning igår som gällde och det gick SUPER. Blir så glad när han inte stannar då han är en häst som kan tvärnita i vilken fart som helst. Vi hoppade bana på ca:1 m och sen så körde vi omhoppningssvängar på 60 cm, det var super kul och Calle gjorde som han skulle.


Idag efter jobbet är det tjejmiddag hos Ellie.
Kommer förmodligen att somna ståendes, men ska försöka vara trevlig så länge jag orkar.


KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0